Sprintevi uzbrdo

Sprintevi uzbrdo

Sprintevi uzbrdo i kako ih izvoditi

Nekoliko je osnovnih ljudskih kretnji danas pretvoreno u sportove i natjecanja. Atletika obiluje takvim disciplinama, a svakako najzastupljenija je trčanje u različitim varijantama. To je nekako i logično pošto je trčanje urođena ljudska kretnja i akcija. Ako je atletika kraljica sportova, onda je disciplina sprint, a posebno na 100 m, kralj svih disciplina. Biti najbrži na svijetu zaista je posebnost u svijetu sporta. Trčanje nas prati oduvijek, pa smo tako u prošlosti trčali kako bi pobjegli od opasnosti ili u lovu kako bi se prehranili. Danas trčanje uglavnom predstavlja sportsku disciplinu, bilo profesionalnu ili rekreacijsku. Sprint je vrsta trčanja u kojoj trčite maksimalno mogućom brzinom. Jedna od izvedenica sprinta su i sprintevi uzbrdo. Sprint je zaista naporna tjelesna akcija, a sprintevi uzbrdo su dimenzija više kada je napor u pitanju. Sprintati uzbrdo brutalan je izazov za svakog trkača, tako da će ovaj vrsta trčanja i treninga dovesti vaše tijelo do maksimuma, bilo da je riječ o bildanju snage, razvijanju brzine ili možda samo skidanju kilograma. Ovo je napredna vježba, tako da nije pogodna za početnika, jer vas samo jedan ovakav sprint može iscrpiti.

Sprintevi uzbrdo, organizacija treninga

Sprintevi uzbrdo razvijat će na nešto drugačiji način vaše mišiće, zbog kuta pod kojim radite kontakt sa površinom. Sprintati uzbrdo možete osim u prirodi i u teretani. Traka za trčanje ima opciju podešavanja visine, tako da može simulirati trčanje uzbrdo. Sprintevi uzbrdo jako su popularni u crossfit-u, gdje se čak sprinta i po stepenicama. Kada je riječ o samom treningu, postoji nekoliko opcija kada su duljine sprinta u pitanju. Prije svakog treninga odradite zagrijavanje, što će vam pomoći u pripremi tijela za predstojeći brutalni trening. Eksplozivne sprinteve uzbrdo izvodit ćete na dužini staze od 100 m. Maksimalno moguće brzo istrčite dionicu od 100 metara, nakon ćega napravite pauzu od 1 do 2 minute. Pauzu iskoristite da se laganim hodanjem vratite na početnu poziciju. Napravite tako 3 serije po 4 ponavljanja, a između serija uzmite nešto dužu pauzu. Ako skraćujete duljinu sprinta, proporcionalno tome povećajte broj ponavljanja u seriji. Ovakvi sprintevi povećat će volumen krvi koji vaše srce mora pumpati pri svakom otkucaju, a rezultat toga je manje otkucaja za jednaku količinu krvi koja ide do mišića. Ukratko poboljšat će vašu formu. Kada sprintate uzbrdo nema klasičnog naginjanja prema naprijed, već se morate držati uspravno, što će utjecati na aktiviranje i drugih mišićnih skupina. Konfiguracija terena zahtjevat će dodatne napore kako bi zadržali tempo, pa će dodatno ojačati i povećati eksplozivnost vaših brzih mišićnih vlakana.

Sprintevi uzbrdo, zašto i kako sprintati

Kako vam je poznato prije svake vježbe potrebno se zagrijati i jednako važno, potrebno je poznavati kako se vježba pravilno izvodi kako bi se izbjegle ozljede i kako bi se dobilo više od same vježbe. Ta pravila vrijede i kada su sprintevi uzbrdo u pitanju. Zagrijavanje vam je vjerovatno poznata stvar, dok vam problem može predstavljati kako ispravno sprintati, tj. tehnika trčanja. Kao što smo napomenuli, tokom sprintanja zadržat ćete uspravan stav. Dakle podignite bradu i gledajte prema naprijed, bez obzira koliko ste umorni. Prsa izbacite prema van, a lopatice prema nazad. Ruke savijte u laktovima pod kutem od 90 stupnjeva i pomičite gore-dolje, a koljena dižite visoko. Jako važno je i da kontakt sa podlogom ostvarujete isključivo na prstima. Kada koristite ovakvu tehniku trčanja, tada će vam sprintevi uzbrdo omogućiti da ostvarite sve benefite po vaše mišiće, formu, brzinu i opće zdravstveno stanje. Kada završite sa treningom nemojte stati u mjestu, već nastavite šetnju po ravnoj podlozi dok ne umirite disanje i puls, a tada obavezno odradite statičko istezanje svojih mišića. Sprintanje zbrdo koriste svi vrhunski sportaši, pa će sigurno i vama pomoći u ostvarivanju ciljeva, bilo da želite smršaviti ili povećati svoju brzinu.

Tagovi:

Vježbe za podizanje grudi

Vježbe za podizanje grudi

Grudi su uvijek bile među važnijim adutima ženskog seksipila, a jednako je i kod muškaraca. Razvijena prsa kod muškarca otkrivaju njegovu brigu o tijelu i povećavaju simpatije kod suprotnog spola. Kad

Preskakanje vijače

Preskakanje vijače

Jedna od vježbi koje su prisutne već jako dugo i među popularnijima je preskakanje užeta. Ta vježba se može koristiti kao odlična podloga za trening u vidu zagrijavanja. Sve više se koristi u glavnom

Zgibovi za početnike

Zgibovi za početnike

Ako želite naučiti vježbu zgibovi za početnike, započnite s osnovnim početničkim potezima. Na kraju, prijelaz u normalne teže zgibove. Pazite da obratite pažnju na svoje tijelo i ne forsirajte se prej